Morgonen

Imorse kom jag till jobbet som vanligt, hämtade moppar som vanligt, gjorde iordning vagnen som vanligt, placerade den som vanligt utanför det rum som jag alltid städar först och så börjar jag. Lägger medel i handfatet, skrubbar runt med diskborsten, kranen rinner som vanligt och jag ska precis börja torka undan löddret när dagen får en helvändning och inte längre är som vanligt.

Jag hör någon som säger "vroomvroomvroom" i dörröppningen. Vänder mig ditåt med kranen rinnandes, hela handfatet löddrigt och med trasan i hand när jag ser en av vårdtagarna som står och håller i min vagn. Han tittar på mig, säger "vroom" igen och så ser jag hur han tar fart och rusar iväg med vagnen och drar runt över hela korridoren som en.. en.. ja, en dåre.

Fick släppa allt  jag hade i händerna, lämna rummet olåst, kranen rinnandes och med lödder överallt för att skrika på en vårdare samtidigt som jag fick springa efter vårdtagaren och vagnen. Det är ju jag som har ansvar för alla medel och sådant därpå. Efter några om och men och många skratt från vårdtagaren får jag tillbaka vagnen, gör klart första rummet och går till nästa. Vågar ni gissa på vad som händer där? Och i tredje rummet? Och i fjärde?

Därefter hade han en vårdare med sig, så jag fick städa ifred. Fint sätt att säga godmorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha, bättre än han som följde efter mig ju!

2009-08-13 @ 14:29:14
Postat av: Thessan/Bonkan

Ååååh fyyyy faaaan!!!! Palla :S

2009-08-13 @ 16:35:37
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0