Semester

Jag blir tokig.

I fredagskväll upptäckte jag att passet gick ut den 19e februari. Måndag morgon beställde jag ett nytt som skulle komma fredag som senast. Fick en "jaha-nu-är-semestern-förstörd"-blick av Nisse som tyckte onsdag skulle vara senaste dagen.

Så idag fick jag ett sms från polisen - mitt pass hade kommit. "WOHO, nu blev det onsdag" tänkte jag, berättade för Nisse som började gnälla om hur mycket han hade att göra och om jobbångest osv. Happ, hur gör vi då?

Enades om att ta en sista minuten ändå. Kollade resor - INGEN finns. Eller jo, Turkiet. Från Göteborg eller Malmö Airport. Göteborg är aningens långt, och Malmö Airport ligger för långt från tågstationen. Men okej, vi får väl ta Malmö då. Parkering under en vecka kostar 400, nejtack. Dessutom: var fan får vi tag i turkiska pengar? Varför har nollorna inte Euro?

Nene, vi tar väl och reser i Sverige nu då, och åker i januari, februari istället. Börjar kolla Liseberg för nästa vecka, kanske måndag? Kollar. "Liseberg är tyvärr stängt, välkommen åter tors 27/8". S-U-G. Men vänta, söndag funkar ju! Så kan vi ta öland ett par dagar i början på nästa vecka? Kollar ölandsvädret. Regn och moln moln moln.

Man får fan magsår för mindre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0