Sommarlov

Jag har haft sommarlov i exakt 48 minuter, och hittills älskat varje sekund.

Jag tänker nu inleda mitt sommarlov på samma vis som jag inlett varje helg: sova.
Men det går inte, har en stark lust att sjunga Idas Sommarvisa eller Mitt Sommarlov eller varför inte Nu Grönskar Det? För det är så det känns nu. Som att jag är åtta år och precis kommit hem från kyrkan där jag och resten av alla tondöva småbarn sjungit blygt inför våra föräldrar. Som att jag borde ta av mig klänningen och ta på mig mjukiskläderna och sedan tjata hål i mammas och pappas huvuden om hur mycket jag vill ner till Havsjön och de måstemåstemåste ta mig dit.

Men det gör jag inte. Jag ligger i sängen, "vuxen" - så äckligt ord - och inväntar sömnen medan alla sommarlovsvisor från förr går runt i huvudet. Hur som helst så känns allt bra.

Kommentarer
Postat av: Sanna J

ÄLSKA HAVSJÖN!!!!

2009-08-15 @ 02:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0