Sverige, Sverige älskade land

Eftersom svininfluensan är överallt och jag inte får något vaccin och eftersom det är svindyrt med Euro så funderar Nisse och jag på att skippa utlandssemester i år. Kanske senare i så fall. Istället tänkte vi, möjligtvis, packa varsin väska och åka ut på Sverige-runt-resa. Antingen det sker med husvagn, husbil, bil eller tåg är ännu inte bestämt.

Eftersom jag är sjuk så passade jag på att leta lite aktiviteter och saker som skulle vara roliga att prova på under den resan. Och jag måste erkänna, efter att ha letat i kanske en timme så har "gamla tråkiga Sverige" helt bytt roll i mina ögon. Här är några av de sakerna jag hittat som jag är sugen på. Hittills.

Klättring och Nedfirning
i Skåne / Klättring i Jämtland
Forsränning i Jämtland / Forsränning i Dalarna
Höghöjdsbana i Halland
Ballongflygning i Stockholm
Göra egen glaskonst i Skåne
Grottvandring i en silvergrotta i Västmanland
Femkamp, med exempelvis sumobrottning och pistolskytte i Göteborg
Fyrhjuling på bana, på berg eller på egen hand i Dalarna
Dykkurs i Stockholm
Köra Jeep i terräng i Skåne
3-kamp i motor i Stockholm
Fiskedag i Stockholm

Och då ska vi också minnas att detta bara är på en timme. Jag ska leta i fleeeeera timmar. Ska semestern spenderas inom Sverige så ska den fan bli bra. Och med tanke på detta så kommer det nog bli så också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0