Hjärtstopp

Imorse började som vilken morgon som helst. Tills jag borstade tänderna, då stannade hjärtat för en sekund eller sju. Smycket till min traguspiercing var borta, staven sitter i men var i HELVETE är mitt smycke?!

Slet upp stackars magsjuka Nisse ur sängen och började rota runt bland kuddar och täcken, men ICKE. Det fanns inte där, helt borta och puts väck.

Hann inte leta mer pga jobb och annat onödigt, så fick gå med bara staven hela dagen. Och paranoid som jag är har jag pillat mig i örat varannan sekund för att dubbelkolla så den verkligen sitter kvar. "Ja, den sitter där. Eller gjorde den det? Ja, sluta nu. Måste känna igen. Tänk om den har ramlat nu? Är den kvar? Den är väl där? ELLER?!"

Nu är jag hemma, och staven sitter fortfarande kvar. Vill dock inte veta hur mycket bakterier jag pillat dit med mina städarhänder under dagen. Ska till people snarast och få ett nytt smycke ditsatt. Förhoppningsvis en ring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0