Så..

Så, igår blev det lite bloggtorka, men det var ingenting jag kunde hjälpa. Jag hade helt enkelt för mycket att göra. Och ÄNDÅ blev inte hälften av det jag tänkt göra gjort. That, by my definition, sucks.

Kvällen igår spenderades med Guitar Hero-spel med Nisse och hans syster.
Jag plinkar inte ens måttligt bra på på den lättaste nivån och blir lycklig när jag märker att jag lyckats hålla mig ifrån ett tabbe i 50 eller 100 plink.
Nisse plinkar på som en dåre på medel och klarar det äckligt bra, och jag känner hur jag blir mer och mer modfälld. Men så kommer hans syster.
Helt övermänskligt plinkar hon på på medel och träffar praktiskt taget vartenda plink. Över 400 träffar i rad och jag känner bara för att lägga mig och dra något gammalt unket över huvudet.
Vi spelar mot varandra, och varje gång jag ska vara med måste vi backa i inställningarna för att flytta över från medel till lätt. DET kära ni, är skam.

Min räddning kom i att jag spänt mig och koncentrerat mig för länge, samtidigt som jag då intensivglott på en TV vars bild bara snurrar i evigheters evigheter. Det resulterade nämligen i den mest fruktansvärda huvudvärk jag någonsin haft. Men jag slapp skämmas mer, slapp känna mig som den som sabbar. Tur i oturen.

Sen åker hans syster hem. Jag ligger utslagen med bultande huvudvärk och extremt trötta ögon i soffan, Nisse har börjat spela bilspel. Jag klarar knappt av att titta på TVn, allt bara går runt. Och så hör vi VROOOOOOM. Vi tittar på varandra och säger "Folle". En minut senare plingar det på dörren, och vi hade fått bingo och jackpot på samma gång. De ska spela spelet och snacka, men så råkar det ju vara så att jag med hela mitt trötta väsen upptar soffan. Så Nisse, tvåmetaren med lite ryggproblem till och från,  böjer sig ner och BÄR upp mig och lägger mig i sängen. Jag springer upp och borstar tänderna, sen tvärdäckar jag.

Nisse och Folle spelar till halv fyra, då kryper Nisse ner i sängen där jag legat, en meter från TVNn och jag har inte hört piss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0