Morgonen

Jag vaknar tio minuter innan Nisses klocka kommer ringa och försöker, försöker, FÖRSÖKER att inte behöva gå upp och gå på dass förrän det ringt. Det funkade inte.

Nisse vaknar och gnäller lite om att klockan snart kommer ringa och att han inte orkar gå till jobbet utan vill gosa ner sig i mig igen. Efter ett par vändor i lägenheten för att plocka ihop nycklar, Mp3, kläder, mössa och allt som är nödvändigt sätter han sig på sängen igen. Han klappar mig lite i håret och säger att jag ser trött ut och undrar om jag inte skulle försöka somna om istället för att gå upp. "Trött? Nejnej, jag ska upp, det är ingen fara".

Nisse cyklar till jobbet och jag ligger i sängen. Tänker "ska bara ligga 5 minuter till". Två passerar sen somnar jag. Jag var inte ens trött. Vaknade igen vid nio, mer förvirrad än någonsin förr.

Trots detta har jag varit produktiv: käkat frukost, borstat tänderna, skickat in Dilemma-uppgiften, skrivit på Giddens så jag bara har pyyyttelite kvar, snackat med min syster om böcker hon ska få lämna tillbaka till chapmansbibblan åt mig, snackat med harry om att böckerna är ordnade och att hon inte behöver oroa sig, snackat om hennes student och nu då även bloggat.

Klockan är fem i tio och jag ska vara hos Emelie om fem minuter. Bäst jag börjar plocka ihop mina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0