Dagen

Vi tog ledigt från skolan idag, kändes inte särskilt viktigt för en blivande förskollärare med en statistikföreläsning. Därför sov jag extra länge, tog sovmorgon och tog igen förlorad nattsömn då Nisse börjat öva boxning i sömnen.

Efter frukost och några viktiga samtal mötte jag upp Nisse på hans lunch. Vi gick på byxjakt som var över på nolltid och där stod jag ensam mitt på stan och skulle åka och handla. Ringde upp Sanna som fick följa med och vara sällskap. Vi avverkade halva lyckeby samt Citygross, åkte till stan och lämnade varorna, åt på McDonald's och så kom jag på att jag skulle få ett samtal men inte hade något batteri på mobilen. Så istället för att åka hem till henne och äta rödbetor fick vi gå till Nisses igen. Vi fastnade där tills det var dags att åka hem.

Väl hemma blev det dags för veterinärbesök igen, Tuffis näbb hade växt till absurdum igen. Den slipades ner väldigt långt denna gången, och vi köpte snordyrt specialpellets till henne. Förhoppningsvis ska allt bli bra nu. Och tumören är nog ingen tumör, utan ett resultat av hennes långa näbb och näbbstyrka.

Det har varit en ganska bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0