Ironi

Som jag berättade tidigare så har jag spenderat min första morgontimma, och lite till, med att försöka få tag i fågelexperten angående Tuffis näbb och matvanor. Hon ville inte svara.

Kom på att hon tipsat om att gå över till pellets, vilket jag också redan berättat, och ringde runt till stans alla djurbutiker som bara hade pellets för större fåglar, typ papegojor.

Ringer smådjurskliniken för att fråga om det går.
"Välkommen till smådjurskliniken. Vi har öppettider...."
Som så många gånger under denna morgon når jag en telefonsvarare.
Jag ringer igen fem minuter senare:
"Just nu är det många som ringer.."
Ringer IGEN fem minuter senare, kommer fram och frågar om papegojpellets funkar till kakaduor.
"Alltså du, det vet inte jag, men här har du numret till vår fågelexpert"

Circle of life har blivit Circle of evil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0