Andas Malin, andas

Ikväll har jag varit barnvakt mellan 17&01, kanonkul!

Sen är det dags för hemvägen. Närmar mig bilen och ser att bensinluckan är öppen. Den där extra snurrgrejen innanför är borta och det är bara ett stort svart gap in i tanken. Svordomarna och paniken som for genom kroppen finns det inga ord för. Fick lysa med mobilen för att hitta snurrgrejen, som dessutom låg BAKOM bakhjulet vilket innebär att jag kört över det om jag bara åkt.

Sätter tillbaka allting och tänker "Jaha? Kommer det finnas bensin nu?". Antog, efter att ha ringt mamsen, att jag blivit slangad av några snorungar. Startar och bensinmätaren står på samma ställe som innan. Första tanken är att någon tagit och hällt i något annat, typ vatten vilket i sig skulle innebära en enkel biljett till skroten för min lilla pärla.

Men hon gick och jag kom hem. Hemma upptäcker jag massa ränder i daggen på bilen efter fingrar som varit runt hela tanklocket och vänstersidan, plus att någon putsat på bakrutan för att se in.

Känner mig på något konstigt vis kränkt, känner mg osäker i min egen bil och känner mig nästan antastad. Vet inte om jag ska gråta eller bara bli förbannad. Vet inte ens om jag vill köra längre. Blir aldrig mer att jag kör dit, det är då en sak som är säker.

Och till dig/er som gjorde det: GE FAN I MIN BIL!!

Kommentarer
Postat av: sanna

men usch! läskigt! xD

2009-10-10 @ 09:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0