Skrämmande

Jag har sedan länge varit fascinerad av udda saker, och dit räknar jag bland annat de sju dödssynderna. I förrgår sa Nisse till mig att jag är en frossare efter att jag ätit fyra eller fem klementiner på rad.

Visst är jag det, jag kan inte bara ta en av något jag tycker är gott, det är fysiskt omöjligt för mig hur gärna jag än skulle vilja. Ibland när vi är bortbjuda går det, men då gör det ont i mig. Kraften som krävs för att hindra mig att ta mer övergår till fysisk smärta. På riktigt.

Problemet är att det inte bara handlar om mat eller godsaker. Det kan handla om vad som helst. Förut frossade jag i TV-spelet Crasch. Varenda lediga sekund tillbringade jag med denne lille räv, och timmarna kunde flyga iväg helt obemärkta likt sekunder. Innan dess frossade jag i träning. Tränade mellan sex och åtta gånger i veckan, och mellan träningspassen hade jag något som måste liknas vid abstinens. Inte ens detta kan jag göra "lagom".

Idag har jag frossat i Sims3. Satte mig det första jag gjorde imorse, åt frukost, satte mig igen, hämtade mamma och åt middag, satte mig igen, tog en promenad med nisse, satte mig igen, åt kvällsmat, satte mig igen och nu ligger jag och ska sova.

Detta var min hemstudiedag. Jag skulle fått läxa gjord. Förvisso har böckerna och strömsladden till den bärbara varit borta, men ändå. Jag kunde förberett annat. Jag kunde tränat. Jag kunde varit utomhus. Jag kunde umgåtts med någon kompis. Jag kunde gjort NÅGOT produktivt. Men nej, jag skulle frossa. Som vanligt.

Jag kommer dö en frossardöd.
Och jag kommer säkert inte ens kunna göra det bara en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0