Dirty Dancing

Halva dagen har gått, jag har läst in föreläsningen jag hoppade idag, jag har varit hos pappa och faktiskt lyckats hålla mig sysselsatt hela dagen.

Men jag kan bara inte förstå att Patrick Swayze är död. Det går inte in. Hur ska jag någonsin kunna kolla på Dirty Dancing, som för övrigt är tidernas bästa film, igen utan att tänka på det? Utan att börja gråta? Han måste finnas, han måste. Det är ett krav för att hålla drömmen om Johnny och Baby vid liv, och den drömmen måste finnas. Dom gav oss ett ideal och en enorm önskan om att gå uppleva det dom hade. Hur ska den bibehållas utan honom?

Jag kan filmen utantill, framlänges och baklänges. Jag kan varenda replik, koegrafin var dock någon för avancerad för mig, och varje gång jag ser filmen känns det som att hjärtat får den varmaste kram som går att få. Kroppen pirrar och jag blir lycklig.

Ska det försvinna nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0