Egentligen..

Egentligen skulle jag ritat ikväll. Det hade jag inte ork till.

Därför tänkte jag påbörja min nyköpta bok "Packad - en tonårsalkis memoarer".
Det hade jag inte ro till.

Istället har jag spenderat kvällen med att sortera ut hälften av mina gamla böcker och lagt dem i en låda som sedan ska staplas undan tills jag hittat en lägenhet. Det utrymmet som blev över fick bli pärmplats. Dessutom hamnade en massa andra skönlitterära böcker där.

Detta resulterade i att jag hade massa plats över vid min bokhylla för kurslitteratur, som för övrigt svämmade över innan då de böckerna slogs om utrymmet med skönlitterärt. Nu när hela utrymmet är tillägnat kurslitteratur ställde jag ut alla böcker som jag tidigare staplat de andra så alla fick en ordentlig plats.

Men sen kom jag på att det är svårt att hitta just den boken man vill ha, så som böckerna är ordande nu (storleksmässigt). Vem vet hur hög en bok är innan man har den i handen?

Istället sorterade jag upp kurslitteraturen efter författarnas efternamn, som ett litet minibibliotek i mitt eget rum.

Usch, vilket söndagsnöje. Jag borde verkligen ta tag i mitt liv va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0