Hektiskt

Idag gick jag upp vid halv åtta för att hämta tårtan, som var gårdagens hemligheter, och sjunga (läs gnälla) för Nils.

Efter en mindre tårtfrukost åkte jag till skolan, gick på föreläsning och hade seminarie. Åkte hem och duschade av mig, körde Nils till hans mor där vi skulle ha kalas och lämnade honom där. Jag hade tid hos veterinären, där jag blev sittandes i 50 minuter. Tuffis gamla näbbslipardam lämnade stan utan så mycket som en liten förvarning, vilket ledde till att jag hamnade i Lund när jag skulle beställa ny tid.

Mamma bokade en tid till mig på Carlandras djurklinik, som var galet hårdhänta mot Tuffis. Slet och drog och håll hört. Näbben tog de av med en klosax. EN KLOSAX!! Näbben kunde ha spruckit! Och det värsta av allt är att de kapade näbben så nära pulpan att den syns. Tattare. Hade pulpan gått hade Tuffis kunnat förblöda.

Finns dock inget jag kan göra. Att göra det själv och därmed vara försiktig och inte ta så mycket kan vara väldigt riskabelt eftersom saxen behöver en viss skärpa för att verkligen kapa näbben. Annnars kan näbben spricka, och då kan hon inte äta för det. Jäkla dilemma. Får dock mängdrabatt på denna djurkliniken eftersom jag kommer vara där på ett ungefär varannan månad.

Därefter åkte jag hem och lämnade Tuffis i pappas vård. Själv körde jag vidare till Nisses mor och åt smörgåstårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0