Jag skäms

Igår köpte jag sommarskor, vår/sommarjacka och rengöringsprodukter. Detta kostade mig ca 700, och jag har fortfarande ont i magen över den kostnaden. Jag tycker inte om att spendera pengar.

Idag skulle jag BARA köpa shortsen jag kollade på igår. BARA dem. Det skulle kostat mig 200 till, vilket sved och var anledningen till att jag inte köpte dem direkt.

Jag bestämde mig tidigare idag för att jag skulle ha dem. Summan fick sluta på 900, men inte ett öre mer. Mamma sa att hon hade ett rabattkort på 20% på H&M så jag åkte hem för att hämta det (och få oljan påfylld). Jag letade hysteriskt efter rabatter.

Dessvärre var det ett presentkort på 50:- rabatt om man köper för minst 300:- vilket jag alltså INTE skulle göra så jag lämnade kvar det hemma.

Jag åkte tillbaka till stan och skulle köpa shortsen, men lyckades springa över en superfin tröja som jag inte kunde släppa. Eftersom den var så söt tänkte jag att den måste vara dyr, så om den kostar över 100:- skulle jag inte köpa den. Kikade på prislappen och den kostade 99. SKRÄP. Jag kunde inte lämna den så köpte den också. OCH sminksvampar. Jag borde ha tagit med mig det dumma erbjudandet som mamma hade.

Och jag som hatar att shoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0