Produktiv dag

Idag städade jag av fågelburen, innan jag städade av rummet, innan jag städade av mig själv. Sen åkte jag och handlade och drog igång med bak.

Mina syltkakor blev pannkakor, men Nils är söt och lojal och äter skräpet ändå. Igen: Jag hatar ugnen.

Jag gjorde också minttoppar, och dom blev finfina och supergoda. Dock något stora. Satsen skulle räcka till ca 60 stycken, jag fick 35. Men det var skönt att för en gång skull lyckas med något. Med tanke på att bullarna blev kolbitar och syltkakorna blev pannkakor menar jag.

Efter mitt hemmafrueri åkte vi till Nils far och fru och åt god mat och spelade plump.

Därefter spelade vi bowling med kusin och tjej. Första rundan vann jag bigtime, andra kom jag så sist som någon människa någonsin kommit. Det handlar om att hitta en balans.

Nu försöker Nils rädda syltkakorna och tryckte därför in dem i ugnen igen, såhär sju timmar senare.

Jag glor tv, glor facebook, glor blogg, glor Nils och bara glor helt enkelt. Det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0