Ölands Djurpark

Har haft en helt fantastisk spontandag på Ölands Djurpark med Nisse, Folle och Alex. Tittade på alla fantastiska djur, skrattade åt en del, äcklades av vissa (de hårigt groteska spindlarna) och njöt av de flesta.

Åkte karuseller på tivolit och spelade på några chokladhjul, dock utan vinst. Ägnade några tankar kring hur många tusen jag egentligen spelat bort på dem utan att få något tillbaka, men kom på att svaret skulle skrämma mig mer än spindlarna jag nämnde. Så jag slog helt enkelt bort den tanken.

Nisse och jag sänkte våra åldrar till någonstans nära sju när vi gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång på gång åkte vattenrutschkanorna på vattenlandet. Efter en och en halv timmes lek gav Folle upp. Då skulle jag och Nils "bara åka en gång till". Vi åkte 14 gånger. Sedan skulle vi minsann upp! Vi fastnade i poolen. Ytterligare 45 minuter senare började vi dra oss uppåt.

Jag älskar spontandagar.

Jag älskar Ölands Djurpark.

Jag älskar djur.

Jag älskar karuseller och chokladhjul (trots att jag aldrig vinner).

Jag älskar vattenlekar.

Och jag älskar Nils.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0