Schackkväll

Gled in hos Nisses far där han, hans fru, Nisse och jag samt Nisses syster och pojkvän mumsade räkmackor och en fantastisk paj på svarta vinbär och krusbär. Efteråt plockades schackbrädena fram och vi spelade schack i två timmar.

Första vändorna mötte jag Nisse som efter fem drag hade mig i matt. Andra rundan blev det däremot patt. Jo, på riktigt. Det är ett schackuttryck. Patt(e). fniss.

Sedan fick Nisse spela med sin syster, en omgång som varande en timme. Med andra ord lika länge som jag och systerns pojkvän behövde för att avsluta tre partier. Jag vann alla gångerna, men det krävdes en del. Mycket roligare när spelen inte går så fort, utan att man verkligen hinner komma in i tänket. Att spela med Nisses far var helt uteslutet, han är makalös.

Nu är tanken att Nisse och jag ska se film, får se om han lossnar från datorn snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0