Angående svininfluensevaccinet

Agnes frågar:
varför 8 stick? :S

Svar:
Först skulle de vara säkra på att jag fick ta vaccinet, i och med att jag är äggallergiker. Alltså fick jag först ta stickprover = tre stick.

Därefter skulle de sätta en kanyl med ett plaströr in i en ådra. Detta eftersom de var tvungna att kunna ge mig medicin snabbt om jag skulle reagera på vaccinet när det kom i större mängder. Jag är extremt spruträdd vilket gjorde att mina ådror gömde sig och de fick sticka tre gånger innan de träffade rätt.

Slutligen var det dags för själva vaccinet. Och återigen ville de vara på säkra sidan så jag inte skulle få en massiv allergichock så jag fick samma vaccinmängd som alla andra uppdelat på två sprutor.

Detta blev åtta stick för stans största och mest spruträdda lipsill. Julafton all over again.

Kommentarer
Postat av: Carro

När jag var inlagd förra året så fick jag totalt 30 blodtagningar och stick i en arm ;<..och jag var sjukt stickrädd innan, men nu har jag typ vant mig >.<..sen var det ca 20 i andra armen :'(..elaka människor borde uppfinna bättre sätt

2010-01-06 @ 14:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0