Dagen T

Dagen började vid halv åtta när Nisse gick upp. Jag var sjukligt trött och var jätteglad över att jag kunde ligga kvar och dra mig ett bra tag till. Men så innan han går klappar han på mig och säger att det är dags att gå upp.

I ett förvirrat ögonblick undrar jag om han fått en skruv lös, men så kom jag på att jag och Sanna lovade varandra att vi skulle  ses vid nio för en löprunda. Ställde om klockan till halv nio och somnade om medan jag hatade hela världen.

Trött som en gris går jag sedan till bilen som för att göra dagen bättre var täckt med en centimeters tjockt islager. Och mina vantar är borta. Energi och kroppsvärme försvann i ett nafs.

Hämtade Sanna och vi stack till  Västramark för att börja ta tag i våra liv. Detta ska numera ske varje onsdag- och fredagmorgoon. Och det behövs.

Jag blev rädd över hur dålig kondition jag var i, skrämmande.

Nu, efter en bamsefrukost med grape, te, Proviva och blåbärsyoggi, mår jag dock mycket bättre och är riktigt glad över hur dagen började. Frågan är bara vad som händer nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0