Jag har gjort..

Jag har gjort tomatsoppa som vi ska värma till lite senare. När den var färdig kände jag mig för första gången riktigt nöjd, den var SÅ GOD! En tomathimmel i munnen.

Och så smakar jag den igen nu, dels för att jag snart kräks av hunger och dels för att verkligen försäkra mig om att den är god. Den smakade konsigt. Nu kan jag inte koppla av. Vad saknas? Chili? Paprikapulver? Tomater? Buljong? Något är det och det är irriterande.

Något som definitivt INTE saknas är vitlök. Pressade i flera stora klyftor, varav en enbart bestod av vatten och sprutade ner båda händerna. Tre tvättar senare, en med diskmedel och två med tvål, luktar jag fortfarande enbart vitlök. Det är fint när man ska på lägenhetsvisning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0