Min älskade mamma

Vi pratar om emmas och min students-/examenpresent, en resa till Egypten.

Mamma: Ja, men då när vi ska till Spanien eller Amerika eller vart det nu är.
Pappa: Egypten ligger i Afrika.
Mamma: I Afrika?
Pappa: Ja.
Mamma: Ligger Egypten i Afrika?
Pappa: Ja.
Mamma: SKA JAG TILL AFRIKA?! JAG VILL INTE TILL AFRIKA!!


Lite senare sitter mamma och jag och pratar i soffan. Vi ska titta på Idrottsgalan. HAHA. Nej, allvarligt, vi ska kolla på musikinslagen i idrottsgalan. Det är tio minuter kvar innan det börjar, så jag slår över till Simpsons, som givetvis hade reklam. Mamma och jag pratar vidare och så kommer Simpsons igång. Mamma sätter sig spikrakt, avbryter mig mitt i en mening, glor på mig och pekar på TVn:

Mamma:STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV STÄNG AV!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0