Tanken var..

Tanken var att jag och Sanna skulle ta en promenad. Det blev inte så. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för. Är lite rastlös, vill göra något. Borde äta frukost men jag är inte sugen. Men gör jag inte det blir Nils arg på mig. Får se vad jag kan skrapa fram.

Borde duscha med, ser ut som något katten släpat in. Följde med Nils när han skulle köpa ett badmintonracket innan, tänkte att om jag har luvan långt neråt ögonen är det ingen som ser hur jag ser ut. Har jag tur ser de inte ens att det är jag. Och från ingenstans flyger ett av mina barnvaktsbarn fram. Och efter henne pappan. Och lillasystern. Och mamman. Behöver jag säga att jag ville sjunka under jorden? Stå där oduschad och nyvaken som ett fån, klämma fram ett leende och säga "nemen heej, vad roligt att se er". Det var roligt, bara inte just då. Inte när jag ser ut så. Då är det pinsamt.

Fast det är Nils fel. Han och Rickard spelade Forca till halv fyra. Imorse var jag inte särskilt levande. Men upp kom jag, och nu är det dags för frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0