Apropå vadå?

Jo, apropå värmen.

Jag tycker att det enda man hör och det enda man läser om numera är "usch vad det är varmt", "det är så jobbigt varmt", "usch och fy och tvi och blä".

Är det bara jag eller är inte detta så jävla svenskt?

340 dagar om året gnäller vi på kyla, för då vill vi ha värme. Vi gnäller på regnet för vi vill ha uppehåll. Vi  gnäller på blåsten för att vi vill ha vindstilla. Vi gnäller på ALLT för att vi vill ha det motsatta. 340. Dagar. Om. Året.

Och så kommer de 25 dagarna då vi har varmt, uppehåll och sol. Om vi har tur, annars får vi väl kanske 5 dagar.

Vad händer då?

Då är det för varmt, vi  vill ha kyla. Det är för torrt, vi vill ha regn. Det är för tryckande, vi vill ha svalkande vind. Vi svenskar är så jävla missnöjda med allt hela tiden och vad vi än får vill vi ha det motsatta.

Jag har bestämt mig för att jag inte tänker bli sådan. Jag vägrar vara en missnöjd svennebanan som gnäller för att jag fått precis det jag gnällt efter 340 dagar tidigare.

Jag tänker njuta. Och ignorera allt gnäll. Jag orkar inte lyssna så jag skiter i det.

Njut av sommaren. Ledin hade trots allt rätt: den är kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0