Jag har en inneboende.

Varje morgon när jag kommer till cykeln har jag ett spindelnät som sträcker sig från styret ner till cykelramen vid hjulet och bort till cykelskjulets ena hörn. Jag tar cykeln, och sliter då oundvikligt av nätet, så att bara det mellan styret och ramen överlevt.

När det väl bär av till jobbet lyckas jag alltid fånga upp mängder av äckliga knott i det nät som blivit kvar. Och på hemvägen är nätet tomt, nya knott fångas in och morgonen därpå är nätet tomt och lagat, och så håller det på så.

Igår var andra gången jag såg spindeln som bestämt sig för att bo gratis på min cykel. Och det säger jag, den behöver inte gödas mer. Tror det blir vräkning snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0