Prövning

Hu, idag blir det kämpigt.

Kom hem från jobbet för ett tag sedan och ska vara på en ansiktsbehandling, som jag fick av Nils i födelsedagspresent, vid 14.45.

Eftersom jag var lite sen hem idag, och dessutom vrålhungrig insåg jag att jag fick välja mellan att äta eller sova innan jag går. Det blev mat. Mat vinner alltid. Så nu, två skålar flingor senare, sitter jag i soffan och känner ögonlocken gå ihop.

Jag skulle säkerligen hinna sova, men problemet är att jag blir vansinnigt slö efteråt så risken är att jag somnar om och missar tiden.

När jag sedan kommit hem är det dags för snabb mat och senare ikväll ska Nils, jag, hans syster och hennes kille till Stars&Stripes för mat och fotboll. Eller i mitt fall - tilltugg och prat.

Så idag ska jag vara vaken hela dagen - ingen utmaning för de flesta säkert, men nu när man skaffat sig rutiner känns det skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0