Vidrigt

Ni vet min munspricka? Som blev ett utslag? Som spred sig över halva kinden? Som jag fick kräkkäka penicillin för? Som jag fick tvätta med alsonlösning? Guess what? It's back.

I fredags tog jag sista penicillinpillret och munnen såg fin ut. På måndagsmorgonen började det klia. På kvällen var det rött. I tisdags var det hudflagor runtomkring mungipan. Igår morse hade jag en varklump där och på kvällen hade det börjat sprida sig.

Ringde vårdcentralen direkt, vägrar se ut som jag gjorde. Imorse var jag där. Dom chansar på att det är svamp och låter mig behandlas mot något de inte är säkra på. Skitbra.

Så de kommande två veckorna ska jag svampbehandlas. MED FOTSVAMPSKRÄM I MUNGIPAN. Så ofräscht. Jag äcklas av mig själv och jag vägrar fest, vägrar visa mig offentligt med fotsvampskräm i nyllet.

När (OM) munnen blir fin ska jag behandla ytterligare fem dagar. Vi snackar alltså tre-fyra veckors fotsvampskrämsbehandling i ansiktet.

Jag. Är. Så. Jävla. Bitter.

Kommentarer
Postat av: jenny

Förlåt malin hehe men jag har nog inte skrattat så mkt av ett inlägg som jag gjorde när jag läste att du ska ha fotsvampsalva i trynet stackare!! jag lider med dig vännen så jag hoppas det går över snart:) men ack så roligt det lät haha

2010-03-19 @ 16:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0