DumNils.

Jag började dagen med att springa och handla samt låna en sisådär 8 feta böcker från biblioteket. Eftersom Nils påstod sig ha bokat tvättstugan slängde han in tvätten innan jobbet, och jag skulle ta ut efter bibblan.

Så jag trallar ner till tvättstugan och rycker i dörren - som är olåst?

Ringer Nils och frågar varför han inte låste och "jo, det gjorde jag".

Jag tittar på bokningslappen. Första tiden: SAMHALL. Andra och tredje tiden: en annan tjej.

"Nils. Du har inte bokat tvättstugan. De ska städa den nu och i eftermiddag har en annan den".
"Nej jag bokade?"
"NEJ, det gjorde du inte, du står inte med någonstans här"
"Men jo?"

Och där någonstans lallar Samhallspersonalen in med moppar och grejer och tittar på mig som om jag vore dum i huvudet.

"Eh, hehe, hej, ni ska städa här nu va?"
"Ja?"
"Jag får be om ursäkt, men vi har bokat fel"

Typiskt att jag ska stå där nere som ett fån just när de kommer. Som tur väl var så var de snälla och förstod och sa att jag bara skulle lägga allt mitt på maskinerna så de kom åt golvet och komma ner igen om en halvtimme när de skulle vara klara.

Men ändå. Nu är det en jävla massa dyngsur tvätt som inte hinner torka eftersom vi bara har tid ytterligare en och en halv timme och allt fortfarande ligger i maskinerna. Tur att jag tvingade Nils att köpa ett tvättställ, om än ett litet sådant.

DumNils.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0