Jag började..

Jag började dagen med att promenera och snacka skit med Sanna. Cyklade hemåt och hittade mitt sjukt efterlängtade anställningsbevis i brevlådan. Äntligen kan jag andas ut om sommarjobbet.

Fick däremot en ny chock när jag öppnade brevet. Jag kände nämligen inte alls igen namnet som stod under "arbetsgivare". Eftersom jag sett ett litet mönster av att vikarier som inte längre är önskvärda spenderar sista sommarvikariatet på ett annat städområde än det vanliga fick jag lite panik. Jag kanske behöver jobbet nästa sommar också? Och inte minst i vinter?

Ringde upp min chef i lätt panik och frågade istället vart jag skulle vara på första mötet. Jag kände inte att jag kunde gapa och skrika om att de inte får göra sig av med mig än. Hon förklarade att det var HENNES chef som stod på pappret och att jag ändå ska vara där jag brukar. Pju. Nu håller vi bara tummarna för att det ska bli inom psykiatrin också!

Nu ska jag snart in till Glassiären med babysis och pojkvän. Lite tråkigt att molnen kom, det var så himla skönt när jag och Sanna gick. Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0