När poletten ramlar ner

Ni vet sådana tillfällen när något man tidigare bara inte vågat hoppats på och definitivt inte förstått blir verkligt? Jag hade ett  sånt moment idag.

CSN-bidrag söker man om två terminer i stöten, alltså för ett år från och med höstterminen. Innan varje sommarlov får jag hem papper som ska fyllas i och skickas tillbaka, där jag fyller i dels för termin ett och dels för termin två.

Jag fyllde i termin 1, alltså kommande hösttermin, som vanligt och tänkte inte mer på det. Går vidare till sektionen för termin två, alltså nästa vårtermin, och där är helt tomt. Finns ingenting att fylla i.

DÄR OCH DÅ gick det upp för mig att jag tar min examen i januari. Då är jag färdig. På riktigt. Jag kommer inte ha mer att läsa. Jag kommer att ha en universitetsutbildning.

Det är helt sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0