Illamående skoldag

Åkte till skolan trots att magen lekt tivoli halva natten. Klarade dagen tack vare Marie som såg till att vi fick redovisa 13.15 istället för 17.50, vilket gjorde att jag fick åka hem igen. Vågade mig inte på bilen så jag tågade, fick nästan lite nostalgikänslor.
Var hemma och firade pappa ikväll. Klämde fem lussekatter, gottegris som man är. Ni vet. SmaskNöff. Men mammas lussekatter är sinnessjukt goda. Vi spelade kort och mös och jag längtade nästan tillbaka hem lite. Men bara lite. Jag älskar vår lägenhet.
Nu har jag släckt alla lampor och tänt alla ljus. De flesta julsaker är uppe, har några inköp kvar innan jag blir nöjd. Vi ska titta på film snart, Nils och jag. Först ska jag bara se till att hallväxten inte brinner upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0