Seminarie i morgonrock

Som jag hade bävat inför denna natten. Jag har lite svårt för att sova själv, och igår var första natten på en vecka som jag skulle göra det - och dessutom i den nya lägenheten. Den är liksom inte insoven än, det är fortfarande ljud jag reagerar på. Men det gick fint. Några halvskrämda minuter blev det sen däckade jag och sov mig igenom hela natten. Det bådar gott inför veckan. Men det var tomt, väldigt tomt.

Nu sitter jag med morgongröten och morgonjuicen i händerna och har seminarie iklädd min gosigaste morgonrock. Hur det funkar? Jävligt fint, dagens seminarie sköts över internet, så jag kan sitta här och se ut som sju svåra år och ett nödår och ingen kan se mig. Efteråt blir det en dusch, dra igång tvätten om tvättstugan är ledig (glömde kolla igår) och sen hem till mor och far för att släppa ut vovvarna på en pisserunda.

Eventuellt tar jag en sväng förbi leksakshuset och köper en ram till en av de papyrustavlor vi köpte i Egypten. Sen mer tvättstuga och därefter upplockning och sortering av det som ännu ligger och skräpar längs väggarna här.

Har en uppgift till att göra sen, men jag har veckan ut på mig. Eventuellt att jag börjar idag, ju snabbare jag är färdig ju mindre tid behöver jag lägga på skolan.

Och förresten! Det är november idag. Vart tar tiden vägen? När jag var liten tyckte jag att tiden gick så sjukt sakta, den tog ju aldrig slut? Pappa sa alltid till mig att "vänta tills du blir äldre, ju äldre du blir ju snabbare går det". Han har rätt. Tänk när jag blir sextio? Swosch sen är dagen över och så säger det swoschswoschswosch sen är man död.

Nej, usch, nu är jag negativ. Seminarie var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0