Förvirrad

Idag är jag förvirrad. Springer runt i lägenheten som en yr höna i ett ständigt töcken av "vad var det jag skulle göra?"

Gick in i badrummet för att duscha och började istället plocka med handdukarna. Går till vardagsrummet för att läsa på en uppgift jag ska börja med sedan men tittar istället på TV. Kommer på att jag skulle duschat och bestämmer mig under tiden för att ta en inpackning. Glömmer den och går igen till TVn innan jag kommer på att det ju var plugga jag skulle göra. Börjar läsa på uppgiften innan jag inser att jag glömde inpackningen och springer därför tillbaka till badrummet för att göra det. Går ut till köket för att ta hand om disken men börjar istället rensa och plocka iordning i ett skåp. Kommer på att jag ju skulle diska och plocka undan tidigare disk innan jag minns uppgiften jag började läsa på. Läser klart den och ska fortsätta med disken, vilket slutade med att jag plockade ner bakmaskinen.

Och nu skulle jag skölja ur inpackningen, ändå sitter jag i soffan och tittar på Egyptenbilder och så insåg jag nyss att bakmaskinen står oanvänd på köksbänken och att hälften av disken fortfarande står kvar i diskhon.

Jag var nog inte riktigt redo för vardagen än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0