Övergiven och pluggandes

Jag lämnade av Nils i Kallinge och pussades hejdå - en puss för varje dag han skulle vara iväg ville han ha, gulleplutten. Sen åkte jag hem till mamma och satte henne i arbete med att färga en gammal väska jag haft och vill ha igen fast i en annan färg. Svart, vad annars? Färgglad som man är. Jag lämnade även tillbaka saker som var deras som jag råkat få med mig hem till mig och lämnade några tomma kartonger jag lånat.

Och sen hem.

Tomt.

Började göra te och satte mig för att glo TV medan datorn kämpade i tre timmar för att virussöka EN diskenhet. Och då har jag nog den tunga kvar. Tanken är att jag sätter igång den innan jag lägger mig, den kan jobba inatt.

Nu sitter jag och pluggar. Lite halvt omotiverad men jag har sparat det tills ikväll eftersom jag visste att jag skulle bli ensam och därför behövde något att göra. Egentligen ville babysis och pojkvännen bli bortbjudna, men det hade inneburit att jag behövt göra läxan igår - en lördag. Icke.

När läxan är klar, typ om en halvtimme-fyrtiofem minuter, ska jag göra min kvällsgröt. Fick för mig att göra det för typ en vecka sedan och sedan dess har det blivit en portion varje kväll. Havregrynsgröt är faktiskt underskattat. Blir nog att titta lite Tv också, min korsordstidning är ju snart utgjord.

Och så kommer en ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0