Skolk och plock

Imorse hade vi ett seminarium mellan 8-10 som jag hade glädjen att köra till - i bäckmörker med bilister som aldrig hört talas om att "blända av". Därefter skulle vi haft två föreläsningar (frivilliga), som vi faktiskt struntade i. Vi har böckerna så vi kan läsa in oss på ämnet hemma istället.

Men här blir ingen ro för det. Direkt när jag kom till Karlskrona handlade jag och därefter kom evighetsgörat med att hitta en parkering. Väl hemma, och innan jag ens plockat in kylvarorna, slängde jag bort sängkläderna och sprang ner till tvättstugan innan någon hann norpa den från mig. Vi har ett seriöst berg av kläder, vår tvättkorg var sprängfull och trots det fick jag ösa ner kläder i en papperspåse. Medan maskinerna kör har jag hittills ätit, diskat, ringt praktiken och bokat möte, bäddat rent i sängen och gjort iordning en massa annat smått.

Nu ska jag sova en stund, sen ner till tvättstugan igen och därefter plugga röven av mig tills klockan är runt två. Då ska jag fara hem till pappsen med borr och annat som vi lånat, jag ska till morbror med annan borr, jag ska pumpa däcken och jag ska till praktiken och få mitt omdöme, jag ska hem och leta parkering igen, göra mat, äta mat, plugga lite till och sist träna.

Och imorgon ringer klockan 06.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0