Dagen har..

Dagen har faktiskkt varit väldigt bra.

Jag blev medlem på Wellness till ett superpris, samtidigt som jag fick ett par skor för 1100 som jag trallade ur affären med utan att så mycket som titta åt kön. Tränade ett pass och kände att detta skulle bli bra, och det tror jag faktiskt.

Ringde några samtal och fick äntligen tag i samordnaren som ska försöka orda så att jag får min praktik i Kungsmarken eller Sunnadal som jag önskade - trots att de områderna inte tillhörde hennes. Tyckte jag var snällt. Besked skulle jag få inom en vecka.

Beställde skolböcker eftersom litteraturlistan äntligen blev komplett, så nu ska jag väl klara kursen också.

Hämtade upp lillasyster och körde till vårdcentralen där det var massvaccinering av familjen Pettersson-Johansson. Egyptenresan kräver sina uppoffringar. Dock var även detta vaccinet odlat i äggproteiner  så trots läkarkonsultation ville de inte ge mig den. Istället skulle jag återkomma under veckan som kommer för att få reda på om jag får ett annat vaccin eller om jag ska ta skiten inne på allergimottagningen. Det innebär, som vi vet sedan svininfluensevaccinet, ett mindre helvete med en jäkla massa nålstick. Men vad gör man inte för lite sol och magsjuka?

Sprang förbi Willys och handlade på mig varor till kvällens mat. Jag slog på stort och gjorde hemmagjorda hamburgare som jag spetsade till med vitlök och sambal oelek. Till detta blev det hemmagjord vitlökssås, potatis i ugn och en grönsallad. Mycket uppskattat om man frågar herren i huset.

Nu smälter vi maten, jag med internet och Nils med TV-spel, och ikväll blir det bio. Expendables (stavas det så?) blir det, och jag är mäkta förväntasfull!

Tror vi får tugga lite tuggummi innan vi går, vi stinker efter maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0