Jag har gjort mig ovän med hela Sverige.

Jag tänker inte rösta. Nu är  det sagt.

Ska jag förklara hur jag tänker?

Politik handlar inte längre om att sälja sina argument, utan har idag istället kommit att handla om vem som kan kasta mest skit på sitt motståndarparti.

De få som fortfarande satsar på "vi ska göra ditt och vi ska göra datt" ljuger sig blå fram till dess att de kommit till makten och då händer ingenting på grund av "budgeten".

Nu efter valen kommer en vecka där alla frågar "Vad röstade du?" och sedan följer en sjuhelvetes diskussion om hur fel man har gjort. Detta händer oavsett vilket parti man valt.

SÅ. Eftersom jag är vansinnigt oinsatt i allt vad partier heter, är väldigt ointresserad av politik i stort och framför allt eftersom jag inte har något parti jag stödjer fullt ut skiter jag i det. Jag känner att det är fel att rösta på ett parti när man inte kan ställa sig bakom det helt och fullt.

"Men rösta blankt då? Visa ditt missnöje!".

Visst tänkte ni så? Det hade jag kunnat göra, men jag anser mig visa mitt missnöje lika bra genom att inte rösta alls - vilket samtidigt spar en jävla tid som jag nu behöver till mycket annat.

Att delta i valet och allt vad det heter är en demokratisk rättighet, och jag har DEMOKRATISK JÄVLA RÄTT att skita i det fullständigt.

Nu vet ni hur jag tänker, så slipper vi diskutera detta sen.

Kom igen, hata mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0