Morgonen

Någon gång under helgen glömde jag bort hur man sminkar sig. Innan jag var färdig idag hade jag mascara långt ner på kinderna och liknade något man ser i en skräckis från 80-talet snarare än en pigg och fräsch förskollärare.

När det var borttvättat och tillfixat borstade jag mina tänder. Väl färdig skulle jag skölja tandborsten och satte den under kranen medan jag dubbelkollade så sminket såg ut som det skulle. Efter ett tag tar jag bort tandborsten, men ser att det fortfarande är tandkrämslödder kvar? Får ett förvirrat ögonblick, sätter tillbaka tandborsten under kranen och väntar några sekunder medan jag till och med tittar på den. Varför försvinner inte löddret?!

Sen skäms jag en stund och sätter på kranen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0