So far

Näst sista jobbdagen på sjukhuset för denna vintern har kommit och gått. Efteråt körde jag hem till mamma och pappa och mös med hundarna. Passade på att ringa och börja löneförhandla samtidigt. Var så nervös över det samtalet igår att jag låg och funderade på argument och formulerade hela samtalet halva natten. Om det blev som planerat? Näe.

Damen jag pratade med kunde inte öppna mina gymnasiebetyg, och eftersom jag ännu inte har något examensbevis får jag en ingångslön anpassad efter min barnskötarutbildning. Så körde från mina föräldrars, in till oss och hämtade mina betyg, tillbaka till mamma och pappa och sen scannade jag in dem i nytt format och skickade iväg. 40 minuter senare ringde jag tillbaka eftersom jag inte hört något och då sa hon att jag fick återkomma imorgon eftersom hon hade väldigt mycket att göra.

Så nu vet ni vad jag ska göra ikväll. Fundera, argumentera, hyperventilera och vara klarvaken. Men det är spännande ändå. Mitt första lönesamtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0