En bra dag

Igår firade vi min syster med släkten hemma i hennes lilla etta. Vi åt gott och fikade på hembakat och hade allmänt trevligt. Efteråt dansade vi inpå småtimmarna på Statt - tänk att jag faktiskt kommer in. Känns lite gammalt men ändå fantastiskt.

Idag vaknade vi och hoppade på cyklarna för att ta oss till Ekeberg. Besökte mina föräldrar ett par minuter och därefter gick vi - hör och häpna - på husvisning. Huset var dock ingenting för oss, en kvadrat större boyta än vår lägenhet och planering som liknade ett skatbo. Fanns förvisso både källarplan, garage och utebod, men nej. Det var inte rätt. Och vi ska inte ha hus än ändå, det var mest kul att kika. Jag har nog det från mina föräldrar. 

Därefter gick vi till mamma och pappa igen för lite fika, umgänge och rensning i mitt gamla rum. Nu är allt fixat och klart där (bättre sent än aldrig, right?). Vi begav oss hemåt i världens motvind men ökade ändå bara två minuter i tid. Stannade hos Emma för att hämta grejer vi lämnade där igår och sedan cyklade vi till Milano för att hämta mat. Nils blev hur nöjd som helst med maten medan jag mest petade och svor över att jag inte valde Michels istället. Sammanlagt slutade det på 1,2 eller 1,3 mils cykeltur. Kändes väldigt fint.

Nu sitter Nils okontaktbar med lille Kalle i soffan. Själv har jag förkylningskänningar så jag proppar magen full av ananas, mango och grönt te. Jag vägrar bli sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0