Bildoktor

Idag har jag kollat oljan på min bil.

Själv.

Detta är ytterligare en kan-själv-sak som jag nu kan lägga till min enorma Vet-Hur-Lista:

Jag vet hur jag ska tvätta bilen.
Jag vet hur jag ska vaxa.
Jag vet hur jag tankar (på Preem vid Motellet)
Jag vet hur jag kollar luften i däcken.
Jag vet hur jag startar, växlar, kopplar, gasar och bromsar.
Och numera: Jag vet hur jag kollar oljan.

Kände mig som en riktig bildoktor när jag stod där ensam med huven uppfälld, kikade på oljestickan, rynkade på ögonbrynen och mumlade "inte bra" för mig själv. Duktig Malin.

Nästa steg: Lära mig hur jag fyller på olja.

Imorgon.

Dagens lärdom var jobbig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0