Otäckt

Två dagar utan att jag bombaderat bloggen med alllt oviktigt som sker i mitt liv. Det är avhållsamhetsrekord i alla kategorier vad det gäller mig och bloggande. Illa!

I lördags åkte jag till Nils, vi åt gott och kikade melodifestivalen tillsammans -änglahan. Efter ett tag kom Folle över och så spelade vi GuitarHero till klockan var två, då jag däckade i soffan och tvångsförflyttades till sängen under ljudliga protester. Somnade om i samma stund som huvudet nådde kudden, och Nisse och Folle spenderade ytterligare en timme med hög musik, skratt, skrap i golv och allmänt gapande utan att jag så mycket som ryckte i ögonlocket. Trött? Lagom.

Idag började vi  dagen med badminton. Jag kammade hem förlust efter förlust, men med tanke på hur mina lår och min stackars ickebefintliga rumpa känns redan nu är jag nog den egentliga vinnaren. Vågar inte tänka på imorgon.

Efter badmintonen gjorde mamma och pappa mig till världens lyckligaste och bjöd på kroppkakor. Detta avrundades med ett par vändor skitgubbe (Nils blev ärke, vad annars?) och sedan hade jag och mamma kroppsvård. Dock icke tillsammans, något mamma betonoade väldigt väl innan.

Kvällens spenderades med mamma framför Luftslottet Som Sprängdes, otroligt bra film. Mamma tittade in i väggen med pekfingrarna i öronen vid de läskiga tillfällena och det hela var väldigt roligt.

Nu ligger jag i sängen, fräsch som få, och kom på att jag har en jäkla massa att läsa och förbereda inför morgondagens seminarier. Äsch, de diskuterar och jag skriver. En jäkligt bra kombination.

Måste bara förtydliga: Jag har  Ä L S K A T  min helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0