Vårdcentralen

Kom precis hem från en vårdcentral full av hysteri.

Sköterskan som kollade utslaget kring munnen yrade om att jag hade fått en svampinfektion, vitaminbrist, bakterier under huden, eksem och allt möjligt otäckt som bara går att få på samma gång.

För att vara säker kallade hon in en doktor. Nejnejnej, där är ingen svamp. En vitaminbrist orsakade sprickan, min benägenhet att få eksem torkade ut och försvårade läkprocessen och bakterier lyckades hitta in innan sprickan var läkt och hade spridit sig under huden. På båda sidorna. Fresh.

Domen: Pilla bort ALLT överflödigt, hud, var, whatever, så fort det visar sig och tvätta med alcollösning. De närmaste tio dagarna består av en pencillinkur. Yey.

Så jag tänker fortsätta min trend att vara en torris. När detta är över har jag inte varit ute på två månader. DÅ blir det fest. Det har jag bestämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0