Bulldramatik

Jag bakade ju bullar igår. Det gör jag nog aldrig om på kvällskvisten igen. Började vid sjutiden och de j*vlarna var inte i frysen förren klockan ett, och då skulle jag upp vid sex. Dessutom tog det en timme innan jag somnade pga hosta som vägrar försvinna.

Såhär var det:
Jag bakade och var världens lyckligaste för att för första gången som jag gör bullar gick det snabbt, enkelt och smärtfritt. När de jäst sina 40 minuter i formarna, och ugnen var klar kom jag på att jag glömt garnera. Öppnar kylen för att ta två av de 15 äggen vi köpte sent i förra veckan. Trodde jag. Nils hade lyckats äta upp dem innan han åkte iväg, så där står jag. 80 färdigjästa bullar, ugnen uppvärmd och redo, alla affärerna är stänga - och jag har inga ägg.

PanikPanikPanik.

Efter ett tiotal samtal och ett rännande på stan (tänkte att time kunde ha) mötte jag Hanna precis när jag tog upp luren för att ringa henne. Och vet ni - hon hade två ägg kvar! Så det löste sig tillslut. Bullarna hade fått jäsa i 1h och 40 minuter, men de blev förbaskat fina. Och goda, det märkte jag idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mohaha, ägg är gott! :)

2011-07-02 @ 04:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0