Städa städa

Första juli, och återigen kommer paniken över att jag inte hinner med året. Månaderna rusar förbi och det känns som att det var nyår igår. Är det så här det är att bli gammal? Kan man inte pausa? Eller leva lite i slomo? Please?

Hela dagen idag har jag spenderat med att städa. Städa dass, undersökningsrum, väntrum, kontor, omklädningsrum, utemöbler, kulvertar, kanter och det ena med det tredje. Då finns det få saker som är mer lockande än hem, fixa en flaska iskallt vatten och sen dra ner till Saltö. Idag passar det dessutom perfekt i och med vädret och att himlen faktiskt inte alls är fylld av äckelgrå regnmoln och åska som den skulle vara.

Men nejnej, min kära pojkvän bokade tvättstugan åt mig tills jag kom hem. Gullehan.

Dessutom har vi sedan tidigare bestämt att vi skulle ha en städdag idag. Så inte nog med att hela dagen har gått åt att städa skit, nu ska man komma hem och tvätta, skrubba dass, rengöra dusch, diska disk, damma lägenheten och dammsuga och torka golven.

OCH INTE NOG MED DET!
Vi har lovat Nisses mor att sköta gräsmattan och blomvattning idag.

Jag vill bada?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0