Utjämning

Nisse brukar periodvis gnälla om att vi inte gör lika mycket hemma hos honom, sysslovis. Jag påpekar då att jag är den som oftast diskar och den som oftast tvättar, medan han städar. Då vill han istället påstå att han och jag diskar lika mycket och att han tar över tvätten från mig när han kommer från jobbet. Uppdelningen blir alltså procentuellt 16-84, på ett ungefär. Detta skulle jag aldrig i mitt liv klaga på, speciellt inte eftersom mina procent alltså hade blivit sexton. Problemet är bara att jag inte håller med utan tycker att jag drar mitt strå till stacken.

Så, för att jämna ut procenten en aning, har jag idag diskat, bäddat, dammat, rentorkat, ställt undan och plockat ihop det jag vet var det ska vara och som jag vet att jag får pilla på. Kvar har jag dammsugningen. Jag HATAR att  dammsuga. Vi får se om det blir av.

Bör också nämnas att klockan inte ens är tio OCH att jag har dundrande huvudvärk och täppt näsa.

Kommentarer
Postat av: sanna

galet! jag vaknade typ nyss xD usch!

2009-09-28 @ 10:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0