Vill man vara fin får man lida pin, right?



När jag fyllde 21 gav Nils mig ett presentkort på en klassisk ansiktsbehandling hos Beauty By Lina. Sedan dess har jag inte gjort annat än längtat och funderat på när jag skulle utnyttja detta. Kanske på en ledig dag mitt i veckan för lyx? Kanske inför sommaren så man är ren och fin tills solen börjar titta fram? Kanske under det oväntade lovet jag fick strax innan skolan slutade? Kanske veckorna innan jobbet?

Problemet har varit att det ständigt dykt upp något som hindrat mig, framför allt utslagen kring munnen jag gick omkring med i 5 månader. Därefter kom en solbränna från helvetet då jag slarvat med solkrämen under midsommarhelgen på Öland.

Men nu blev det av. Idag var jag där. Behandlingen innefattade allt och lite till, och lät helt ljuvlig. Behöver jag säga att jag förväntade mig 75 minuters rent himmelrike?

Där fick jag lite fel. Portömningen gjorde vansinnigt ont, speciellt i näsområdet där jag i vissa studer trodde hon skulle bryta snoken av mig. Men efteråt. Och resten av behandlingen. wow. Wow. WOW!

Det enda jag kan komma på som störde mig var att Nils fick rätt. Han tyckte jag skulle sova istället för att äta innan, för att han trodde sig veta att jag skulle somna under behandlingen om jag inte gjorde det. Pyttsan sa jag och trotsade som vanligt.

När min tid där började lida mot sitt slut la hon en mask som skulle sitta på 20 minuter. Någon gång under dessa minuter hör jag ett stort ekande SNARK. Och då vaknade jag. Oups, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0