Dagen

Åh vad roligt jag har haft på jobbet idag! Tror det kommer bli riktigt bra sedan när jag börjar på riktigt.

För övrigt har jag kommit på att städmani är en farlig sjukdom. I över en vecka har jag plockat och pillat och pulat och donat överallt där jag kommit åt och vetat vart jag ska göra av grejerna, och så fort något inte är på rätt plats vill jag fixa det. Som nu, lägenheten - så när som på hallen - är näst intill i topptrim. Jag sitter i soffan trött och slö och glor på en film med ett glas isvatten. Ska ställa ut glaset i diskhon lite fort så jag bara kan kolla klart filmen och gå och lägga mig sen, men istället diskar jag undan glaset direkt och gör iordning i köket. Det var som en tvångstanke, jag kunde inte ställa ner glaset i hon när allt annat var så fint.

Och jag som alltid varit familjens stökfia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0