Myskväll

Nu har mina älskade föräldrar, Emma och Karl precis lämnat mig. Vi barn bjöd in till myskväll hos mig, där vi skulle titta på Sommarkysset. Vi överraskade med potatissallader, grillad kyckling, revben, grönsallad, cola/öl och en variant av gino till efterrätt. Alla åt och drack vi tills vi sprack, och sedan åt och drack vi lite till. Vi spelade spel tills klockan blev 22.30 och mamma insåg hur sent det var och tackade för sig. Och likt en dominoeffekt försvann allihopa på ett tu tre.

Efter sig lämnade de ett berg av disk som jag nu tagit hand om. Så skönt att slippa det imorgon. Nu ska jag gosa ner mig i soffan, njuta av mättnadskänslan, titta på min älskade kampsport och dricka mitt te (jag vet, det är sinnes att dricka te i denna värmen, men har man en kvällsvana så har man).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0