Nystart

Fick banning av mor idag, sådär på mammors vis med en underton av kärlek:
"DU MÅSTE BLOGGA IGEN!! Det är så jag vet vad du gör och jag har inte råd att hålla på och ringa varje dag nu när jag betalar för det. Min räkning blir skyhög, så nu får du börja igen! Bara vad du gör, inget avancerat, bara så jag slipper ringa."

Och eftersom jag är en duktig flicka som alltid gör som jag blir tillsagd börjar jag alltså igen.

Egentligen har det inte funnits någon direkt anledning till att jag slutade. Det var inte kul längre bara, tappade liksom gnistan och kände att det blev mer som ett måste än som ett nöje. Vi får se hur länge det håller nu!

Idag har jag jobbat sensen tur på förskolan, vilket innebär att jag jobbat till sex. Helt okej om man börjar 9.30, men mindre sugen på morgondagen då jag jobbar 7.30-17.45. Fast eftersom jag bara har två veckor kvar i Hässlegården, och dessutom världens goaste ungar så funkar det nog också. I augusti påbörjar jag ett nytt vik på Backsippan. Denna gången med stor chans till förlängning och eventuellt fast. Och i ett mångkulturellt område dessutom! En dröm!

Jag sa, efter att min förra distanskurs "samtal och skrivande i förskolan" slutade, att jag skulle ta en pluggfri termin - men eftersom denna jobbchansen kom så var jag tvungen att söka några till. "Flerspråkighet i förskola" och "Arabiska för nybörjare 1". Båda är sökta efter sista ansökningsdatum så vi får väl vänta och se, men jag har stora förhoppningar på båda.

Kvällen har bestått av planering inför midsommar då Emma och jag är lekledare. Jag ska renskriva några saker nu och sedan bums i säng eftersom klockan ringer 06.15 (jag tar 15 minuters sovmorgon imorgon).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0